3 Ocak 2013 Perşembe

"Hamileyken Bilseydim Keşke"lerim

Son zamanlarda düşünüyorum da, doğumdan sonra her geçen ayla birlikte, keşke hamileyken birileri söyleseydi, bir şekilde öğrenseydim dediğim şeylerin sayısı arttı. Kimbilir daha ne kadar da artacak.. En iyisi bunları bir yazıda toplayayım dedim, belki bazılarımızın işine yarar ;)

1- Sling diye birşey var, hayat kurtaran birşey!
Hele de benim gibi kucak kucağa seven bir anne olursanız, takarsınız slinginizi, bebek mutlu, siz mutlu.. eller özgür, beden özgür, istediğiniz gibi dolaşır, istediğiniz işinizi halledersiniz. Ben 2. ay dolduğunda bu konudaki cehaletimden kurtuldum, o zamana kadar da bir odada, sığınağımızda yaşadık oğlumla bir nevi :( Çeşitleri çok, bence yenidoğan için en iyisi "wrap sling". Büyüdüğünde ise en rahat "BaBa Sling" kullandım ve hala kullanıyorum..

2- Bebek eşyaları için Eminönü diye biryer var!
Allahtan yenidoğan eşyaları için ziyaret etmiştim Eminönü Havuzlu Han'ı, ama keşke bilseydim de 1 yaşına kadar kullanabileceği değişik bedenlerde kıyafetler alsaydım. Oradan aldığımız stoklar 1 ay içinde küçük geldi ve sonrası "marka" tabir ettiğimiz alışveriş merkezlerindeki noktalardan dünya masrafa maloldu. Zira taze bebeyle Eminönü ziyareti cesaret istiyor doğumdan sonra. Annemin hep dediği gibi, "çocuğun yediği helal, giydiği haramdır" aslında :) 

3- Hamile kıyafetleri doğumdan sonra da bir süre giyilecek ve farklı bir fonksiyonu olacak!
Tamam, biliyoruz doğumdan sonra giyilecek bu elbiseler, zira herkes bir Ebru Şallı değil hastaneden sıfır beden ayrılabilsin.. Ama bu kıyafetlerin emzirmeyi kolaylaştıracak kıyafetler olması çok önem kazanıyor doğumdan sonra, önemli olan bu detayı akılda tutmak. Dışarıda ya da evde, önü düğmeli, veya yakası geniş kıyafetler her zaman hayatı kolaylaştırır.

4- Emzirme Önlüğü bebek çantasının en vazgeçilmez elemanıdır!
Emziriyorsanız ve bir önlüğünüz varsa tebrikler! Mobil olması en kolay anne modelisiniz. Ne biberona, ne sıcak suya, ne mamalar taşımaya ihtiyacınız olacak. Sadece bir önlük, heryerde, ama heryerde bebeğiniz istediği an hazırsınız beslemeye ;)

5- Bebek Hamağı Süper Bir İcattır!
Heryere gelir sizinle. Biraz ağırdır ama 2 dakika alır söküp takması. Gündüz uykularını onda sallanarak uyumaya alışırsa bebeğiniz, plajda bile nasıl uyutacağım derdiniz olmaz..

6- Nurturia diye bir paylaşım sitesi vardır!
Ebeveynler için ekşi sözlük kıvamında bir bilgi kaynağı, umutsuz anlarda "aa birsürü evde oluyormuş bu" dedirten bir rahatlama ortamıdır. Üye olunmalıdır, tecrübelerden faydalanılmalıdır.. 

7- Yenidoğan Servisi Hemşireleri Candır!
Doğumu yaptıracak doktor evet en önemlisi ama, doğum yapılacak hastanenin ilgili bölümündeki hemşireler kritik önemdedir. Bu konuda berbat bir tecrübesi olan biri olarak şimdiki aklım olsa mutlaka doğum yapacağım hastanenin hemşireleriyle ilgili yorumları bulup okur, referanslara sorup araştırırdım, bütün bir (ya da iki) gece bebeğiniz ve siz onlarla başbaşa oluyorsunuz çünkü..

8- Emziren anne mutlaka göğüs yarası yaşar!
Ama doğumdan önce mutlaka birilerinin verdiği/sattığı kremler bir işe yaramaz. İlaçlar kullanılmalıdır, ilaçlar da ilk 1-2 gün etki eder sonra etkisini kaybeder, değiştirildikçe etki süresi uzar. Garmastan ve evicap kapsül 1 numaradır, aloeveralı kremler falan hikayedir :(

9- Bebeklere Eldiven Giydirilmez!
Yenidoğan bebeklere orasını burasını çizmesin diye hemen eldiven giydirirler. Büyükleri bırakın hastanedekiler bile! Oğlum için ne kadar rahatsız edici birşey olduğunu sevgili kuzenim uyardığında anlayabildim. Uykudayken tırnaklarını güzelce kesip çizik tehlikesini bertaraf etmek ve dünyayla en önemli bağlantısı olan ellerini rahatça keşif için kullanmasına izin vermek en iyisidir. 

10- Ayrılık Anı Çok Yakındır :(
Bebek gelmeden, anne mümkünse O'ndan ayrılmayı beceremeyebileceği ihtimalini göz önünde tutmalı ve hayatını buna göre düzenlemeye çalışmalıdır her açıdan..

şimdilik bu kadar.. benden söylemesi :)

P.S.: Şimdilik iş durumlarında bir gelişme yok, ama kararda da en ufak bir değişiklik söz konusu değil! zaman geri sayıma devam ediyor, bakalım kim galip gelecek :)



2 yorum:

  1. naçizane bir şey daha ekleyeyim :) bir de hamileyken eğer merak edip hazırlığınızı ona göre yapacaksanız, bebeğin cinsiyetini tekrar tekrar sorup öğrenin..benim en büyük keşke'm... 9ay kız bekleyip sezaryanda pipiyle karşılaşmak, zaten hormonlardan kafayı sıyırmış insan psikolojisini çökertiyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) tam bir sürpriz olmuş gerçekten! 4-5 ayda cinsiyet bilgisi değişeni çok gördüm ama sizinkisi istisnai olmuş, hiç aklıma gelmemişti :))

      Sil

Sizce?